En el 2006 la revista internacional TIME va considerar que la persona més important de l'any eren els ciutadans anònims tot utilitzant les eines digitals com a eina d'informació i comunicació. Aquest anunci grandiloqüent que atorgava als ciutadans una capacitat d'independència informativa està en entredit. Entre altres coses perquè mai havíem tingut tants fonts d'informació i mai havíem estat tant deseinformats, i a més, perquè els ciutadans ens hem convertit massa sovint en consumidors massius i acrítics.
La pregunta crítica seria doncs "Com deixar de ser consumidors passius d'informació i publicitat per esdevenir prosumidors conscienciats?"; "Com podem utilitzar les eines d'internet per a lluitar contra la manipulació constant per part dels grans mitjans de comunicació?"; i per últim,
ACTIVITATS:
- Crea seccions en la barra lateral del teu blog en les que enllaces hipervincles per a cobrir les àrees de coneixement següents: pàgines que responguen als objectius WEBS PER INFORMAR-ME, CINEMA, MÚSICA, LLENGÜES, NOTÍCIES, NOTÍCIES ALTERNATIVES, XARXES SOCIALS, HUMOR, etc.
- Quines són les
diferències entre el periodisme tradicional i el que es coneix com a
periodisme 2.0 on, de vegades, la informació esdevé "informació viral" per l'acció dels usuaris que la veuen, la comenten, la puntuen, la recomanen o la comparteixen? O millor dit que converteix una informació en Què penses que volen dir les frases "els amics com a forma d'informació respecte a la web 2.0" o "les converses són el motor del coneixement"?
- Resumeix el programa que tens a continuació tot seguint l'estructura: 1. Idea principal; 2. Tema o títol que tu proposaries; 3. Camp semàntic de l'article (etiquetes o tags): 4. Opinió personal (què savia del tema i què sé ara?).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada