Un Portafolio
electrònic / digital / ePortafolio / Webfolio és una "col·lecció
d'evidències electròniques creades i gestionades per un usuari a través del
web". Aquestes
evidències o treballs desenvolupats poden contenir elements digitals en
diferents formats: textos, imatges, entrades de bloc, enllaços, etc. García-Doval
proposa que els portafolis electrònics no siguin una mera recopilació, sinó ser
un instrument de per a la gestió de l'aprenentatge.
L'ePortafolio té
múltiples funcions, per exemple pot ser eina pedagògica, que permeti documentar
les Intervencions a l'aula, o ser instrument d'anàlisi crítics, de
retroalimentació, d'avaluació de processos, o d'autoavaluació, etc.
La finalitat de
l'ePortafolio pot ser autoavaluar, documentar l'aprenentatge al llarg del
temps, documentar el desenvolupament professional, currículum, avaluació,
acreditació per a promoció, presentació d'èxits, reflexió, etc. Hi ha diferents
tipus o modalitats d'ús de l'ePortfolio: i Portfolio d'Avaluació. Permet
valorar l'assoliment de criteris específics per obtenir una titulació o
treball, i Portfolio d'Aprenentatge. Permet oferir informació sobre els
objectius d'aprenentatge incorporant tant reflexions i autoavaluació de
l'estudiant com del docent, i Portfolio de "Demostració de les millors
pràctiques". Permet presentar informació o assoliments a audiències
concretes, ie Portfolio de Transició. Permet aportar evidències i registres
d'utilitat en moments de transició o pas d'un nivell acadèmic a un altre. Una
representació gràfica elaborada per Barrett (2009)
proposa un equilibri entre totes les possibilitats d'ús de l'e Portfolio
Un portafolis és
la col·lecció d'evidències de tot tipus que permeten al docent i l'alumne
reflexionar sobre el procés d'aprenentatge, és una forma d'avaluar
principalment els processos i l'alumne li serveix per autoregular el seu
aprenentatge i al professor per prendre decisions respecte al mateix procés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada