"Una educación donde sólo prime la memoria y el dominio de determinadas habilidades, tiene cada vez menos sentido en este mundo complejo y cambiante. Debemos desarrollar en nuestros alumnos habilidades y competencias basadas en la complejidad. El conocimiento mal estructurado, poliédrico y en interacción, la enseñanza basada en problemas, el empleo de estrategias de narratividad, invitan al alumno a investigar, dialogar, re-construir la información, y generar su propio aprendizaje, relevante y significativo. Son algunas de las estrategias desde las que ha de partir la innovación educativa para hacer frente a la sociedad del siglo XXI."
Referencia: "La Necesidad de Trabajar con Procesos de Conocimiento y Comprensión Complejos" 10
Per a la curació de continguts podem aplicar les fases següents:
- Buscar: Identificar els llocs que parlen dels temes que ens interessen tot fent servir diferents motors de recerca (Google Chrome, YouTube, RSS...).
- Filtrar: Utilitzar les eines de "curació de continguts" amb la finalitat de filtrar els continguts que ens semblen pertinents, interessants i, sobretot, fiables (Pinterest).
- Elaborar: En les tasques de curació de continguts n'hi ha un valor afegit que és el de la reelaboració pròpia dels continguts que ens arriben (Blogger, Vimeo, Wordpress, Storyfi).
- Compartir: La clau en la distribució de continguts és comptar amb una xarxa social ben entrenada de manera que la informació que elaborem i que rebem fluisca de manera multidireccional (Linkedin, Twitter, Facebook).
- Avaluar: Mesurar i contrastar els resultats. A més d'analitzar les visites que ens fan, els feddbacks que reben a les xarxes i les respostes de qualitat que ens arriben als temes que volem divulgar serà un element clau per a perfilar les tasques de curació de contingut (Google+,
- Descobrir ràpid quins són els temes del nostre interés i des de quin punt de vista els volem tractar.
- Seleccionar continguts que ens siguen d'utilitat i de valor per a nosaltres mateixa i després buscar la qualitat i la concreció.
- Crear una comunitat de gent interessada pel mateix tema per a reforçar-nos en el valor del grup i la col·laboració ("Ajuda'm i t'ajudaré").
- No es tracta de retuitejar, dir "M'agrada", afegir a Marcadors (favorits) o pinejar. La curació de continguts exigeix un esperit crític que filtre, seleccione, reelabore i cree nou contingut en la xarxa.
A més del blog, el portal de Google + i els canals de YouTube que alguns ja utilitzeu avui us volem proposar que entreu en PINTEREST I creeu 3 "Tableros" de tres temes que us interessen relacionats amb l'assignatura de "Valencià: llengua i imatge". Ací us posem alguns per a que us inspireu però procureu ser originals i formuleu els temes amb el vostre llenguatge:
a. Sigue el tablero Cinema a les aules de antoninavarro en Pinterest.
b. Sigue el tablero Teatre en l'educació de antoninavarro en Pinterest.
c. Sigue el tablero TIC i Educació de antoninavarro en Pinterest.
ACTIVITAT: una vegada realitzat els teus "Tableros" redacta una entrada al teu blog on expliques el significat i les raons dels temes triats. A més, explica la teua opinió sobre les xarxes socials com a recurs per a adquirir les "competències digitals".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada