dijous, 7 de març del 2013

Conclusió: aprenc allò que faig


Som conte de contes, contant contes” Saramago

 ACTIVITAT:
Al llarg de tota l'evaluació hem treballat diferents aspectes de les competències digitals tot relacionant-les amb aspectes concrets de la matèria "Valencià: llengua i imatge". Com a activitat de conclusió us proposem:
- fer una entrada al vostre blog en la que reflexioneu sobre els aspectes que considereu més importants des d'un punt de vista personal (heu d'afegir hipervincles als temes comentats i presentacions multimèdia). 
- crear un PPT en el que reflectisca la recerca que heu fet en algun dels punts treballats.
- crear un formulari per a treballar bé el personatge d'Isabel de Villena o bé qualsevol altre aspecte que vulgau analitzar com per exemple la Celebració del dia de la dona a l'IES Isabel de Villena.

  1. El que no es comunica no existeix. Primera aproximació al meu PLE (Personal Learning Environement).
  2. Resolucions o desitjos per al nou any (què faig per a motivar-me). La motivació és una de les formes més elaborades d’intel·ligència.
  3. Les figures literàries. Dins de la retòrica són eines imprescindibles les figures literàries (Inventio; Dispositio; Elocutio; Memoria i Actio).
  4. La meua generació en 21 vocables. Els conceptes de cada època, de vegades, definiexen la nostra realitat de manera concisa i certera. Quins són els termes que definirien la teua generació?
  5. Contar una història en 5 imatges. Saber contar amb imatges és tot un recurs comunicatiu que no podem deixar de pr
  6. Els microrelats.
  7. El cinema com a alfabetització cultural. “L’indomable Will Hunting” resum i comentari tot creant el teu propi portal de Youtube.
  8. La comunicació no verbal. 
  9. El llenguatge dels còmics: a. Storyboard de narracions fílmiques. b. Les tires còmiques dels diaris com a element d’anàlisi de la realitat.
  10. El mur virtual homenatge a Isabel de Villena.
  11. El formularisobre Isabel de Villena.
  12. La lectura dramatitzada (lectura expressiva, lectura en veu alta, lectura amb significació). Juan Luís Mira “Esperando el bus” i “Litrona”; L. D. Lavigne “L’amor també és això”; Uncut Theater “Ahir”.
  13. Contes en mp3 “La noia que venia del futur”.
  14.  Competències digitals.
  15. El meu blog (primer element del meu PLE/EPA):
-       Edició multimèdia amb TICs: hipervincular (hipertext); empeltar imatges, vídeo, audio, etc.
-       Google drive. Creació de textos on line.
-       Picassa. Album de fotografies on line inserit al meu blog.
-       Youtube. Portal social de vídeo amb etiquetes/tags.
-    Ivoox. Portal d'audio i podcasts. Exemple: "¿Masclista jo?"