diumenge, 14 d’abril de 2013

Manternir-se informat en l'era de la Informació

En el 2006 la revista internacional TIME va considerar que la persona més important de l'any eren els ciutadans anònims tot utilitzant les eines digitals com a eina d'informació i comunicació. Aquest anunci grandiloqüent que atorgava als ciutadans una capacitat d'independència informativa està en entredit. Entre altres coses perquè mai havíem tingut tants fonts d'informació i mai havíem estat tant deseinformats, i a més, perquè els ciutadans ens hem convertit massa sovint en consumidors massius i acrítics.

La pregunta crítica seria doncs "Com deixar de ser consumidors passius d'informació i publicitat per esdevenir prosumidors conscienciats?"; "Com podem utilitzar les eines d'internet per a lluitar contra la manipulació constant per part dels grans mitjans de comunicació?"; i per últim,

ACTIVITATS:
- Crea seccions en la barra lateral del teu blog en les que enllaces hipervincles per a cobrir les àrees de coneixement següents: pàgines que responguen als objectius WEBS PER INFORMAR-ME, CINEMA, MÚSICA, LLENGÜES, NOTÍCIES, NOTÍCIES ALTERNATIVES, XARXES SOCIALS, HUMOR, etc.
- Quines són les diferències entre el periodisme tradicional i el que es coneix com a periodisme 2.0 on, de vegades, la informació esdevé "informació viral" per l'acció dels usuaris que la veuen, la comenten, la puntuen, la recomanen o la comparteixen? O millor dit que converteix una informació  en Què penses que volen dir les frases "els amics com a forma d'informació respecte a la web 2.0" o "les converses són el motor del coneixement"?
- Resumeix el programa que tens a continuació tot seguint l'estructura: 1. Idea principal; 2. Tema o títol que tu proposaries; 3. Camp semàntic de l'article (etiquetes o tags): 4. Opinió personal (què savia del tema i què sé ara?).