dissabte, 26 de gener de 2013

La meua generació en 21 vocables

Què està canviant internet? Quin món ens espera amb una societat tan globalitzada? Com ens afecta la revolució tecnològica en les formes de relacionar-nos a  les generacions del futur? Si alguna vegada t'has fet encara que siga de manera superficial- una d'aquestes preguntes, benvingut a aquesta entrada del blog.
 
Podríem definir cada generació a partir de les expressions que identifiquen les diferents dècades de tots els temps. Com sempre cada nova fornada d'humans experimenta la sensació de novetat afermant-se en contra dels valors de la generació anterior i recuperant estètiques i idees d'altres dècades. 

Una de les millors maneres d'entendre aquesta evolució seria la de difinir les expressions, els invents, les troballes que han fet avançar la societat. De vegades també tenir en la memòria una sèrie de fites que encara que no hagen estat definitòries per fer progressar la societat, sí que han suposat una plataforma a partir de la qual evolucionar.

La publicitat agafa cadascun d'aquests referents que han marcat les nostres vides al llarg de les dècades, se'ls intenta apropiar i ens els presenta com part de la seue estratègia de proximitat als ciutdans. En aquest sentit art i publicitat  segueixen camins paral·lels que hem de saber destriar.

ACTIVITATS:
  1. Posa-li nom als esdeveniments dels darrers 20 anys  que apareixen en la publicitat de Natura i digues en què han influit en la vida de les persones del teu entorn.
  2. Selecciona i defineix de manera gràfica i amb tota mena de recursos  3 dels termes següents: LIP-DUB, TABLETES, COACHING, MICRORELATS, DIGITAL STORYTELLING, MASSA CRÍTICA, AFRICA RISING, SLOW FOOD, CO-WORKING, VIDA DE BARRI, LAUGHTIVISM, XARXES SOCIALS, K-POP (Gangnam style), RIURETERÀPIA, LLIBRES D'AUTOAJUDA, SALSA, BACHATA, DANSA DEL VENTRE, SERIAL LOVERS, TWITTER, APPs, WII, DOCUMENTALS, PRIMAVERA VALENCIANA, 15-M, STOP DESNONAMENTS, FES-T'HO TU MATEIX, TEATRE ALTERNATIU, NEOEMIGRACIÓ, NEOTOLERÀNCIA, PLURILINGÜISME, GLOBALITZACIÓ, GLOCALIA, INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL, IGUALTAT DE GÈNERE, SOSTENIBILITAT, CANVI CLIMÀTIC, COMMUNITY MANAGER, WEB 2.0, FLASHMOBS, E-CULTURA, etc.
  3. Investiga i documenta 20 expressions que resumirien la teua visió d'allò que serà la teua generació, és a dir la dècada 2010-20. Com a mínim 5 d'aquestes idees han de ser completament diferents a les dels teus companys. Adjudica a cadascuna d'aquestes expressions una etiqueta segons facen referència a elements culturals, socials, artístics, musicals, polítics, educatius, informàtic, entreteniment, personatges, música, troballes científiques, etc.
WEBGRAFIA: